Najaarsdip? Je kunt er zelf veel aan doen! - Rauw Naakt en Gezond

De “najaarsblues” is iets waar miljoenen mensen wereldwijd last van hebben!
Mensen die zich gewoonweg niet blij voelen, weinig energie hebben en wat soms zelfs tot een depressie kan leiden. Zelfs de medische wetenschap ziet de najaar of winterblues als een echte aandoening en het heeft zelfs een naam: SAD – Seasonal Affective Disorder. 

Maar er is goed nieuws want we kunnen er wel degelijk wat aan doen!
Er is namelijk een sterke correlatie met verschillende factoren. Dus ben je of ken je iemand die hiermee kampt? Lees dan vooral verder en deel deze blog met hem of haar. 

Wat kunnen we zelf doen
en waar kunnen we rekening mee houden? 


* Om te beginnen zijn er natuurlijke levensstijl-veranderingen tijdens de winter. 
We gaan steeds minder naar buiten naarmate het weer slechter wordt en de nachten langer worden. We zitten meer binnen en isoleren onszelf vaker, en hebben meestal minder sociale contacten dat we normaal in de zomer hebben. 

Sociale interactie is bewezen krachtig te werken tegen negatieve geestelijke gezondheid en isolatie is gecorreleerd aan verslechtering van ons mentale welzijn.

* Hier komt bij dat we vaak in de wintertijd minder bewegen, minder buiten komen omdat het slechter weer is en dat fietsen of wandelen gewoonweg minder aantrekkelijk is šŸ˜‰ Plus we zitten dus gewoonweg meer!  Ook zijn we meestal in de wintertijd minder gedreven om er goed uit te zien, dan wel goed voor onszelf te zorgen. We kakken vaak letterlijk een beetje in.

En dat terwijl bewegen een van de beste remedies is tegen een slechte mentale gezondheid. 
Dus trek vooral je favoriete dikke jas aan, sjaal om en ga vooral naar buiten om een flink stuk te lopen en stap vooral lekker door! Voel wat het met je doet….


* Daarnaast heeft dieet zeker ook een groot effect op hoe we ons voelen en hoe we mentaal functioneren. Velen eten gewoonweg minder goed en meer in deze tijd van het jaar, zeker rondom de feestdagen! Over het eten verderop wat meer.

* Een andere zeer belangrijke factor is licht en dan bedoel ik niet licht in het algemeen want de huizen, kantoren en straten staan vol met kunstmatige verlichting, maar ik bedoel puur daglicht en vooral direct zonlicht. Dit missen we echt! Direct zonlicht levert ons niet alleen een keur aan lichtsoorten en energie, maar maakt ook dat we vitamine D3 aan kunnen maken. 

Van tekortkomingen aan vitamine D3 is aangetoond dat het een belangrijke oorzaak is van depressies, maar ook angsten!  

Ga dus vooral naar een zonnige oord als je de kans krijgt. Daar kan niets tegenop! Heb je daar geen mogelijkheid toe, zorg dan in ieder geval dat je een goed supplement inneemt. 

Je vindt hier eventueel een zeer goede, puur natuurlijke in spray vorm.

Tip:
Zorg ten alle tijden dat je D3 neemt en niet D2 (meeste zijn gemaakt van deze maar het gaat om D3!) en ga vooral ook elke dag lekker naar buiten voor daglicht! 


Over voeding gesproken


Kies liefst voor plantaardig, puur eten omdat je hiermee jezelf niet alleen optimaal voedt, maar ook veel energie binnen krijgt! Ook je darmen worden hierdoor goed gevoed wat ook weer zijn invloed heeft op je mentale gestel. Dit kun je letterlijk na een paar dagen al voelen! Dus laat vooral de fabrieksproducten staan en ga voor natuurlijke voeding. 
Kies dan vooral voor groene bladgroente (liefst elke dag iets rauws) en voor kiemgroente! Met deze krachtbommetjes kan je lichaam direct aan de slag en daar word je letterlijk blij van! 


Als iets energie geeft, dan zijn het wel groentesappen!


Een bron van superieure voeding waar je lichaam direct mee aan de slag kan! 
Met een slowjuicer maak je snel en makkelijk heerlijke verse sappen. Het is een eenmalige investering maar wat je zoveel op gaat leveren! Ben je op zoek naar een goede? Deze kan ik je deze zeker aanraden! 

En je krijgt nu tevens mijn sappen ebook t.w.v Euro 12,- kado zodat je gelijk met deze geweldige sappen aan de slag kunt – voor meer energie, een betere gezondheid en een blijdere jij! 


Wil jij meer doen?
Gun jij jezelf ook het beste, maar voel je dat je wel wat begeleiding en een plan van aanpak kan gebruiken? 


Wil jij ook met de beste plantaardige voeding aan de slag, zo blij en fit mogelijk worden en kennis opdoen vanuit het langst bestaande gezondheidsinstituut ter wereld! Dan raad ik je zeker mijn online programma “Master your health and happiness” aan. 
Je ontdekt wat wel werkt en wat niet, je kunt het stap voor stap integreren in jouw leven, iets waar jij je hele leven profijt van hebt!

De vorige groepen mensen zijn klaar en er zijn al zulke mooie resultaten geboekt. 
De reactie die ik het meeste terug heb gekregen is dat mensen verschil voelen, energierijker zijn, fitter, helderder in hun hoofd en een aantal konden zelfs medicatie verminderen (natuurlijk na overleg met hun arts!)…. WOW! 

~ Gemiddeld krijgt mijn online programma het cijfer: 9,1 ~

Ik neem je in 8 modules (en meer!) mee in ‘s werelds meest natuurlijke, krachtige, energie-gevende en plantaardige leefstijl op aarde. Het is helemaal online en je kunt het in je eigen tempo volgen. Lees er hier alles over! 

Aanmelden kan hier

Ik wens je een blijde dag!